Türkiye Hazır Giyim Sektörünün Sorunları, Çözüm Önerileri ve Rekabet Gücü


Creative Commons License

ADIGÜZEL M.

İşletme Araştırmaları Dergisi, cilt.11, sa.4, ss.3485-3504, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2019
  • Doi Numarası: 10.20491/isarder.2019.823
  • Dergi Adı: İşletme Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.3485-3504
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Türkiye hazır giyim sektörünün sorunları, çözüm önerileri ve rekabet gücünün belirlenmesi.Tasarım/Yöntem/Yaklaşım: Hazır giyim ve konfeksiyon ile ilgili literatür ve ikincil kaynaklarincelenmiş ve İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Ticaret Üniversitesi işbirliği bir çalıştaygerçekleştirilerek sektör sorunları ve çözüm önerileri irdelenmiştir. Sektördeki firma yöneticileri ileyüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün uluslararası rekabetgücü “Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler” (AKÜ) yöntemi ile ölçülmüş ve sonuçlarıdeğerlendirilmiştir.Bulgular: Sektörün başta gelen sorunları ortaya konulmuştur. Türkiye hazır giyim sektörünün 2005-2018 yılları arasındaki rekabet gücünü ifade eden AKÜ indeks değerlerine bakıldığında hazır giyimsektörünün genel çerçevede rekabet gücünün olduğu görülmektedir.Tartışma: Devlet ve sektörün birlikte; üretim maliyetlerini düşürecek, uluslararası rekabet gücünüarttıracak vergi, SGK primleri, enerji maliyetleri, yatırım, teknoloji, ar-ge, üretim ve yeni pazarlaroluşturulması ile ilgili politika ve uygulamaları geliştirmesine ihtiyaç duyulmaktadır.
Purpose: Turkey clothing sector problems, identifying solutions and competitiveness of Results: The major problems of the sector were revealed. With respect to 2018 Revealed Comparative Advantage (RCA) index value of Turkey clothing sector between the years 2005-2018, that expresses the power of competitiveness, it is seen that there is a power of competitiveness. Design methodology/approach: Literature and secondary sources related to garment and apparel sector were examined and sector problems and solution proposals were examined by a workshop in collaboration with Istanbul Chamber of Commerce and Istanbul Commerce University. Face-to-face interviews were conducted with company executives in the sector. The power of international competitiveness of garment and apparel sector in Turkey was measured using the method "Revealed Comparative Advantage" (RCA) and the results were evaluated. Discussion: State and sector together; It is necessary to develop policies and practices for reducing the production costs and increasing the power of international competitiveness related with taxes, SSI premiums, energy costs, investment, technology, R & D, production and creation of new markets.