HIRE. JOURNAL OF PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING STUDIES, cilt.7, sa.2, ss.60-83, 2024 (Hakemli Dergi)
Çevre bilinci ve doğal kaynakların korunması, günümüzde modern toplumların önde gelen önceliklerinden biri haline gelmiştir. Çevre ve ekoloji odaklı oluşumların iletişim stratejileri de sosyal medya platformlarının yükselişiyle birlikte kritik bir rol oynamaktadır. Bu araştırma, küresel çapta etkinlik sürdüren Greenpeace International ile yerel düzeyde faaliyet gösteren Kuzey Ormanları Savunması örgütlerinin sosyal medya hesaplarını analiz ederek iletişim stratejilerini karşılaştırmayı hedeflemektedir. Çalışmada, içerik analizi yöntemiyle her iki örgütün Mayıs-Kasım 2023 tarihleri arasındaki X hesaplarında paylaşılan metin, fotoğraf ve video içerikleri, beğeni, tekrar paylaşım ve yorum sayılarına dayanarak etkileşim düzeyleri arasında karşılaştırmalar yapılmıştır.
İnceleme sonucunda, ekoloji koruma ve çevre koruma örgütleri bağlamında belirgin farklılıkların olmadığı, her iki örgütün yaklaşımları ve içerikleri çeşitlilik göstermekle birlikte, X platformu kullanım pratikleri ve kullandıkları dil benzerlikler taşımakta olduğu görülmüştür.