3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Bolu, Türkiye, 20 Temmuz 2020, (Tam Metin Bildiri)
Çini kullanımı çok eski devirlere kadar uzansa da Türklerin İslamiyeti'nin kabul edilmesinden itibaren Türk sanatının vazgeçilmezlerinden biri haline gelmiştir. Çini çok özel bir malzeme olarak görülüp özel yapılanın, özel bölgelere uygulandığı bir bilinmelidir. Türklerin, özellikle dini objeler ve nesneleri sadece ibadet amaçlı kullanmadıkları, onları adeta bir sanat eseri haline getirmek için elden gelen işleri bir gerçektir. Bunu her zaman görmek mümkündür. mimari öğelerle iç içe kullanılan çini, her ne kadar sivil, eğitim ya da resmi mimari örneklerinde görülse de dini mimari örneklerdeki yeri ayrıdır. Şu ana kadarki çini ile ilgili tedavi yöntemleri genellikle tarihçe, form ve şekil çözümlemelerinin ağırlıkta olduğu bir gerçektir. Bu dağıtım amacımız, çiniye farklı bir açıdan bakmak ve özellikle Anadolu Selçuklu Devletinin en gözde süslemeleri malzemelerinden biri olan çininin, eğitim yapıları olan medreselerde kullanımı ve renklerin diline dikkati çekerek, tamamen yaratması olacaktır.