Digital media,which is into every aspect of daily life, has a wider meaning than the traditionalmedia digitalisation. Common examples of newmedia include websites such as online newspapers, blogs, or wikis, video games, and socialmedia. New media most commonly refers to content available on-demand through the Internet,accessible on any digital device, usually containing interactive user feedback and creative participation. Obtaining information and reprocessingand dissemination in the process. Value creationprocess consists of to obtaining information, processing and dissemination, featured of intangiblehuman capital, which are the skills, knowledge,and experience, are handled in this process withthe help of technology and they are presented ascultural objects. Internet network reaches a largenumber of people with less costly and independent of time and space, so which have given theopportunity to the emergence of new economicfield suc as especially advertising and entertainment, e-commerce, e-banking, e-publishing,e-libraries, management of internal and intercompany business processes. A large number ofbusiness continuing to make investments In orderto expand and strengthen the domain and to benefit from the opportunities of the digital world.The most important feature of these investmentare creativity and talent in the foreground, intellectual property rights are shaped by such ascopyright, license and royalty, intellectual property rights is a high share of total investment.Therefore, in this study, the measurement, valuation and recognition of the issues of intangibleassets existing in digital media investments havebeen announced in a sample and Turkey Accounting Standard 38 guidance.
Günlük hayatın her alanına giren dijital medya,geleneksel medyanın dijitalleşmesinden çok dahageniş bir anlama sahiptir. Yeni medyaya örnek olarak; internet, web siteleri, video oyunları, CD-ROM veDVDler sayılabilir. Kullanıcısına veya hedef kitlesineetkileşim olanağı sağlayan bu yeni dijital ortamlara,bilgisayarların iletişim gücü olmadan ulaşılamaz vekullanılamaz. Üretim süreci; bilgiyi elde etme, işlemeve yayma şeklinde ki süreçlerden oluşur ve bu süreçte soyut nitelikteki beşeri sermaye teknoloji yardımıyla işlenerek kültürel objeler olarak sunulur. Zaman ve mekândan bağımsız bir şekilde, çok daha azmaliyetle, daha çok kişiye anında ulaşma imkanı vereinternet ağları sayesinde özellikle reklam ve eğlence,e-ticaret, e-bankacılık, e-yayıncılık, e-kütüphane, şirket içi ve şirketler arası iş süreçlerinin yönetimi gibiyeni ekonomik alanlar ortaya çıkmıştır. Çok sayıdaişletme dijital dünyanın olanaklarından yararlanaraketki alanını genişletmek ve güçlendirmek amacıylayatırımlar yapmaya devam etmektedir. Bu yatırımların en önemli özelliği; yaratıcılık ve yeteneğin önplana çıktığı telif, lisans ve royalty gibi fikri mülkiyethakları ile şekillenen üretim faktörlerinin toplam yatırım içindeki payının yüksekliğidir. Bu nedenle buçalışmada dijital medya yatırımları içindeki maddiolmayan varlıkların ölçülmesi, değerlemesi ve muhasebeleştirilmesi konusu Türkiye Muhasebe Standardı38 rehberliğinde bir örnek olayla açıklanmıştır.