Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Istanbul Commerce University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanayi Politikaları Ve Teknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı, Turkey
Approval Date: 2022
Thesis Language: Turkish
Student: Hasan Güllük
Supervisor: SABRİ ÖZ
Abstract:ÖZET Toplumlarda medeniyetin irtifasını sağlayan en önemli meselelerden biri olarak eğitim meselesi 21. Yüzyılın başlarında bilhassa gelişmekte olan ülkeler açısından en önemli gündemdir. Eğitim kendi içinde pek çok alanda pek çok ince ayrıntıda sorunlar yaşamakta iken, lisans ve lisansüstü eğitimlerin kapsandığı mesleki eğilimleri şekillendiren evreler açısından kurulmuş üniversitelerin sanayi ile eşgüdümlü çalışma arzusu ve gerekliliği hep konuşula gelmiş ve tartışılmıştır. Tam da bu noktada, problemin bir türlü çözüme kavuşamamasının nedeni olarak, toplumda yasa koyucu ve devleti teşekkül eden kamunun da konuya dahli meselesi önemli bir realite olarak görülmektedir. Bu çalışma Akademi, sanayi ve kamu işbirliği meselelerinde dünden bugüne Türkiye özelinde yaşananlar, etkin çalışma ve verimliliğin sağlanamamasının nedenlerini ortaya koyacak fenomenolojik bir araştırmadır. Çalışmada, kamu sanayi ve akademiden alanlarında kanaat önderleri olarak kabul edilen özel kişiler ile görüşmeler yapılmış olup, sistemin aksayan yönleri ortaya konulmuş ve buna dayalı olarak, modele sivil toplum kuruluşları ile medyanın da dahil edilmesi gerektiği yönünde önerilerde bulunulmuştur. Güllük Modeli oluşturulması ve bundan sonraki çalışmalarda AKS+SM (Akademi kamu sanayi ve sivil toplum kuruluşları ile medya) çalışmalarının yapılması önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: AKS, Akademi Kamu Sanayi İşbirliği, Akademi Sanayi İşbirliği, Üçlü Sarmal Model ABSTRACT As one of the most important issues that ensure the elevation of civilization in societies, the issue of education is the most important agenda at the beginning of the 21st century, especially for developing countries. While education has problems in many fine details in many fields in itself, the desire and necessity of working in coordination with the industry has always been discussed and discussed in terms of the phases that shape the professional tendencies that undergraduate and postgraduate education cover. At this very point, the involvement of the public, which is the legislator and the state, is seen as an important reality as the reason why the problem has not been resolved. This study is a phenomenological research that will reveal the reasons for the inability to provide effective work and productivity, which has been experienced in Turkey from past to present in the issues of Academy, industry and public cooperation. In the study, interviews were held with private individuals who are considered to be opinion leaders in the fields of public industry and academia, and the deficiencies of a successful system were revealed, and based on this, suggestions were made that non-governmental organizations and the media should be included in the model. It has been suggested that the Güllük Model be established and that AKS+SM (Academy, public industry, non-governmental organizations and media) studies should be carried out in future studies. Keywords: AKS, Academy Public Industry Cooperation, Academy Industry Cooperation, Triple Spiral Model İÇİNDEKİLER ÖZET . ii TURKEY . iii ABSTRACT . iii TEŞEKKÜR . v İÇİNDEKİLER. vi ŞEKİLLER ve TABLOLAR LİSTESİ. vii GİRİŞ . 1 BÖLÜM 1: AKADEMİ KAMU SANAYİ İŞBİRLİĞİ MODELLERİ VE LİTERATÜR TARAMASI. 3 1. 1. TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİ LİTERATÜR TARAMASI . 3 1. 1. 1. SANAYİ VE AKADEMİ İŞBİRLİKLERİ. 9 1. 1. 2. KAMU VE SANAYİ İŞBİRLİKLERİ. 12 1. 1. 3. AKADEMİ VE KAMU İŞBİRLİKLERİ . 15 1. 2. ÜÇLÜ SARMAL MODEL . 16 1. 2. 1. İŞBİRLİĞİ LİTERATÜR TARAMASI. 16 1. 2. 2. UYGULAMA ÖRNEKLERİ . 21 BÖLÜM 2: FENOMENOLOJİK ÇALIŞMA. 27 2. 1. METODOLOJİ . 27 2. 2. KURULAN MODEL. 28 2. 3. GÖRÜŞMELER. 31 2. 3. 1. AKADEMİ KAMU SANAYİ İŞBİRLİĞİNE SANAYİ TARAFINDAN BAKIŞ . 31 2. 3. 1. 1. BİR NOLU GÖRÜŞLER – S1 . 31 2. 3. 2. AKADEMİ KAMU SANAYİ İŞBİRLİĞİNE AKADEMİ TARAFINDAN BAKIŞ. 51 2. 3. 3. AKADEMİ KAMU SANAYİ İŞBİRLİĞİNE KAMU TARAFINDAN BAKIŞ. 68 BÖLÜM 3: ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER . 81 3. 1. GENEL DEĞERLENDİRME . 81 3. 2. GÜLLÜK MODEL MATRİSİ . 82 3. 3. MODEL ÖNERİSİ. 84 4. SONUÇ . 85 KAYNAKÇA . 86 EKLER. 91